duminică, 29 septembrie 2013

Desertul invingatorului




Desertul invingatorului, Leul Curajos sau Cupcakes Leu plini cu bomboane, pregatiti de mine si de mama, in semn de solidaritate cu Asociatia Little People Romania, si pentru a sprijini demersul initiat de Bucataresele Vesele. 
In data de 2 octombrie –Ziua Invingatorului, se vor strange toate pozele cu acest desert, in semn de incurajare si sustinere si  vor fi  trimise viitorilor temerari! Astfel fiecare dintre noi va demonstra ca este sensibil si ii pasa de cel de langa el aflat in suferinta, ca ii este aproape si ca sprijina Asociatia Little People Romania!
 
 Reteta am pastrat-o in mari proportii, am pastrat si culoarea galbena, culoarea simbol a asociatiei, am adaugat stafide si decorul l-am facut cu muuuulte bomboane si bombonici ;-)

Cu aceasta reteta particip la provocarea Dulce Romanie, de pe blogul lui mami, Pe masa din bucatarie, unde ingredientele vedeta sunt: ciocolata de casa, mustul si stafidele.



Ingrediente:
160g zahar pudra,
115g unt, 
2 oua,
2 lingurite praf de copt,
180g faina,
80ml lapte,
25g stafide,
un praf de sare,
1 lingurita zahar vanilat Bourbon, Dr.Oetker. 

Pentru crema:
250g mascarpone,
100ml frisca lichida,
colorant gel galben de la Dr.Oetker,
50g zahar pudra,
1 plic intaritor frisca.

Pentru decor:
100g stafide trase-n ciocolata,
25g stafide,
bomboane negre,
frisca, 
stafide,
inimioare din zahar.

Mod de preparare:

Crema: Se bate frisca lichida pana se intareste.   Se adauga lingura cu lingura mascarponele, apoi zaharul pudra si intaritorul de frisca. Se da la rece.

Cupcakes: Untul moale, lasat la temperatura camerei, se spumeaza impreuna cu zaharul pudra si zaharul vanilat Bourbon 



Se adauga cate un ou si se amesteca pana la omogenizare.
Faina se cerne impreuna cu praful de copt si sarea peste compozitia de unt si se amesteca usor. La final, adaugam si laptele caldut ...un pic si pe masa...si omogenizam.


In tavitele speciale pentru briose, arajam hartiutele si le umplem cam 3/4.

Cat sa pun, mami, o lingura?
Cam doua, trei...


 Stafidele le-am hidradat in apa calda, le-am scurs si sters, apoi am pus in jur de 5 pe fiecare prajiturica


Apoi, le-am impins usor in aluat, cu ajutorul unei scobitori

Si gata de bagat la cuptor!!




Se coc la foc potrivit, intre 20-30 de minute, pana la proba scobitorii.

Si gata coapte!! Tava era rece, va asigur



Se lasa la racit, apoi se ung la suprafata cu crema de mascarpone-in care am pus cativa stropi de colorat gel galben de la Dr.Oetker- intr-un strat gros 



si se decoreaza cu stafidele trase-n ciocolata,




uuu, ce bune-s!!!




 simbolizand coama leului, ochii cu putina frisca si bomboane negre,



 nasul din bomboane negre, 


urechile din stafide si gura dintr-o inimioara de zahar roz.


Va plac leutii mei??






Niciun comentariu:

silverzone.ro - campanie 15%